Hopp, egy stratégia, pontosabban erőforrás menedzsernek mondott játék. Nyilván, alapból nem a stílusom, de volt már hasonló stílusú játék, bár egy kicsit komplexebb ennél. Ez a darab a maga kis egyszerűségében tart számot érdeklődésre, bár eléggé mérsékelten, mert nem egy nagy szám, de kiválóan példázza, hogy mindennapi emberek képesek szöveges stratégiákat összehozni elképesztően rövid idő alatt. A 37. Ludum Dare versenyre készült, aminek a lényege, hogy 2 nap alatt kell elkészíteni egy játékot. A verseny tematikája: Egy szoba. Ez mondjuk egy kissé baljósan hangzik, de a játékmenetben érezhetően ez nem gördít akadályt a játékosok elé. A történet szerint valahol vagyunk, és valahova tartunk, és oda 10 évig tart az út (nyilván az űrben), és ez képezi a címet is, hogy dekád, ami felveti a kérdést, hogy hány deka egy kiló, és hasonló hiábavalóságok. Na, most erőforrásokkal kell gazdálkodnunk, hogy túléljük az utat, és épségben odaérjünk a célállomásra. Az idő automatikusan halad előre, tartalékaink fogynak, és ügyeskednünk kell, hogy a szűkösen rendelkezésre álló erőforrások kitartsanak, illetve több növekményt mutassanak, mint csökkenést. Ezt elkapni nem könnyű, valószínűleg vak tyúk is talál szemet alapon sikerül majd elérni az optimumot.
Értékelés: 3,5 optimum az 5-ből
A játék online változata: https://graebor.itch.io/decade
Forráskódja Twine rendszerben: http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-37/?action=preview&uid=11713
A versenyen részt vevő összes játék (2390 db):
http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-37/?action=preview
Ajánlott zene:
Ups, a strategy, more precisely a resource manager game. It’s not really my style, but there was similar game to it, just a bit more complex. This piece is interesting with its simpleness, because it’s a very good example to making a text based strategy game in no time. It was made for the 37th Ludum Dare competition, where the point is that, you should make a during 2 days. The theme of the competition: One Room. I have to say that it’s a bit eerie, but it doesnt’t affect the gameplay very much. According to the story, we are somewhere, and are going to somewhere, and the journey takes 10 years (obviously we are in the space). And this is, what is the title about. We have to manage resources to survive the journey, and reach the destination alive. The time passes automatically, our supplies are decreases, amd we have to work on these. The goal is, that we have more increase in goods than decrease. It’s not easy, we can only do it by chance. That’s all.
Ratings: 3,5 decrease out of 5
The game’s online link: https://graebor.itch.io/decade
The source file: http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-37/?action=preview&uid=11713
The all game of the comp (2390 pcs):
http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-37/?action=preview
Recommended music: