Távmunka, amit dolgozol, és szenvedsz, hogy beoszd az idődet sikeresen? Úgy érzed, nem tudsz eleget dolgozni egyik napról a másikra? Ha azon küzdesz, hogy szervezd az időd hatékonyan, és otthonról dolgozol, a következő 10 tipp segíthet növelni a produktivitásod!
1. Készíts egy kijelölt munkaállomást
Állíts fel egy kijelölt munkaterületet magadnak otthon. Ha így teszel, segít fókuszálni, és munkamódba kapcsolni. Ha minden, amire szükséged van a munkához, egy helyen van, nem kell értékes időt fecsérelned rossz helyre tett dolgok keresgélésével.
2. Tervezd meg a napod
Készíts teendőlistát és állíts fel fontossági sorrendet a feladataidnak a nap folyamán! Megtéve ezt a lépést, segítségedre lesz az időd hatékony szervezésében és menedzselésében.
3. Tarts szüneteket
Bölcs dolog rendszeres szüneteket beiktatni, hogy elkerüld a kiégést, és fenntartsd a produktivitásodat. Talán azt gondolod, végigcsinálhatod pihenési szünet, és önmagad felfrissítése nélkül. Amikor észreveszed, hogy üresen bámulod a képernyőt, nem csinálva semmit néhány percig, be fogod látni, miért kényszerítő szünetet tartani a játékban maradáshoz.
4. Kerüld a figyelemelterelést
Limitáld a figyelemelterelést, mint a közösségi média és a háztartási munkák a munkaórák alatt. Például szorítsd 10 percre a közösségi média használatot a szünetek alatt. Bírj kellő önfegyelemmel, hogy elkerüld a telefonod nézegetését a kijelölt munkaidőben.
5. Jelölj ki határokat
Kommunikálj a családtagokkal és a szobatársakkal munkaidőn kívül, hogy elkerüld a megszakításokat. Amikor valaki kapcsolatba szeretne lépni veled a munkaidődben, emlékeztesd rá, hogy dolgozol éppen. Ha folytatják a kapcsolatfelvételi próbálkozást, hagyd figyelmen kívül a kommunikációs próbálkozásaikat, mindaddig, amíg szabad nem leszel megint beszélni.
6. Használd a technológiát
Használj időbeosztó appokat és eszközöket, hogy kövesd a haladásod az időbeosztásodban. mesterséges intelligenciával segített írási segédeszközök segíthetnek az adminisztrációban és egyéb feladatokban, hogy hatásosabb lehess.
7. Maradj aktív
Használj néhány szünetet arra, hogy nyújtózz, vagy végezz némi testmozgást, hogy fenntartsd az energia szinted. Ha nagyon sok az energiád, mert aktív vagy, extra motivációt találhatsz arra, hogy minden feladatot elvégezz a nap folyamán.
8. Tarts egy rutint
Ragaszkodni egy rutinhoz hasonló, a távmunka előtti időrendhez, hogy fenntartsd a normalitás érzését. Megváltoztatni a dolgokat, demotiválólag hathatnak. Például, nem könnyű dolgozni olyan időben, amikor nemsokára aludni kellene, mert alkalmazkodnod kell mások igényeihez.
9. Kommunikálj a csapatoddal
Maradj kapcsolatban a kollégáiddal, és kommunikálj velük rendszeresen, hogy elkerüld a félrekommunikálást. A félrekommunikálás költséges hibákhoz vezethet, amik az időt is pazarolják, szóval jelentkezz be rendszeresen, főleg ha valaminek a tisztázása szükségessé válhat.
10. Reális elvárásokat támassz
Legyél reális azzal kapcsolatban, mennyit tudsz teljesíteni egy nap! Ne dolgozd túl magad. Állj ellen a kísértésnek, hogy későig dolgozz, hogy több mindent el tudj végezni. Mert kimerülten fogod végezni, amit a szeretteid zokon vehetnek. Mindig azért dolgozz, hogy élj, és ne azért élj, hogy dolgozz! Törődj magaddal, és tarts fenn egészséges munka-élet egyensúlyt.
+1. Extra hatékonyság
Remélhetőleg ezek a tippek felkészítenek arra, hogy betartsd az időbeosztásodat, és hatékonyabban és produktívabban szervezd a munkaidődet. Megtéve a szükséges lépéseket, felszabadíthatsz annyi időt a távmunka alatt, amennyi a relaxációhoz, szórakozáshoz kell, és ahhoz, hogy több időt tölthess az emberekkel, akiket a legjobban szeretsz.
Ingyenes online angol nyelvtanulás szórakozva
forrás: Ismeretlen, 5perc Angol, október